Min viktresa

Jag är en tjej på 19 år som har gett mig fan på att det här är min sista viktresa. Häng med! Mål 1: -10 kg (3 april 2014) Mål 2: -15 kg Mål 3: - 20 kg

Torsdag

Publicerad 2014-02-13 12:28:00 i Bakning, Mat,

Som ni alla vet är det alla hjärtans dag imorgon och jag har funderat mycket på vad jag ska göra till min pojkvän. Jag tycker inte att man behöver lägga ner en massa pengar på en present på alla hjärtans dag, så jag bestämde mig för att baka egna proteinbars till honom som gillar att trycka i sig en massa protein. Inte så mycket pengar, men en hel del tid och kärlek! 
 
Jag hittade ett grundrecept på en blogg på nätet men valde att inte följa det helt och hållet. Jag ville bara göra en liten sats då det är första gången jag testar. 
 
Så, recept för fyra proteinbars:
 
• 2 dl havregryn
• 1 dl proteinpulver (jag använde one whey - strawberry white chocolate från fitnessguru)
• 1,5 msk kakao
• ca 0,5 dl mellanmjölk (tog lite till för att få det till en "smet")
• 1/4 dl kokos 
• 1/4 dl sötmandlar 
 
Hacka nötterna och blanda alla torra ingredienser i en bunke och rör om. Blanda sedan i mjölken och rör om ordentligt. Smeta ut i en form, valfri storlek, och lägg sedan in den i kylen. Vänta två timmar minst, gärna över natten och skär sedan ut smeten i valfria bitar. Ställ sedan in i frysen!
 
Lätt och smidigt! Just nu står mina i kylen och väntar på att skäras upp. Ska nog vänta till ikväll och sedan lägga dem i frysen. Har inte sett resultatet än, så kan inte ge några garantier. Men hoppas på att det snart ligger fyra goda färdiga proteinbars i kylen. 
 
Är lite osäker på kalorierna, men enligt Lifesum och min hjärna så innehåller hela smeten 671 kalorier, vilket blir ca 170 kalorier per bar. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela